Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú.

Viac info

 

ČORAZ POPULÁRNEJŠI HOME STAGING... A JEHO ZMYSEL (ALEBO NEZMYSEL)?

Pridané: 5.5.2020

Život každého z nás sa vyvíja, mení svoj príbeh, prináša nové zážitky, situácie, spoznávame nových ľudí. A pri jeho neustálom plynutí riešime menšie, či  väčšie životné zmeny.

Zmenami prechádza aj naše bývanie. 

Predávame, prenajímame, kupujeme... ako sa však zhostiť celého toho procesu tak, aby sme mali dobrý pocit, že naša ponuka je tá, ktorá zaujme na trhu realít?

Možností je samozrejme niekoľko. Dôležitým krokom je určite príprava nehnuteľnosti na predaj, či prenájom, tzv. HOME STAGING. Má svoje korene v Amerike, kde sa začal praktizovať už v sedemdesiatych rokoch. A dnes jeho čaro objavujeme aj u nás. Zjednodušene môžeme povedať, že ide o estetickú úpravu nehnuteľnosti s dôrazom na vyzdvihnutie jej silných stránok a zútulnenie priestorov. Sú to skôr minimálne úpravy bez náročnejších prác, či rekonštrukcií. 

A zmysel toho všetkého? ......... štatistiky hovoria (a nepustia), že upravené nehnuteľnosti sa predali v priemere za 37 dní* a neupravené boli v ponuke viac ako 200 dní. Jednoducho home staging sa stal významným faktorom pri predaji ako aj prenájme nehnuteľnosti.  

Možno sa pýtate, čo potom znamená bytový design? Rozdiel je najmä v tom, že dizajnér navrhuje váš domov, v ktorom plánujete bývať (a mnohokrát sa jedná o vyššiu investíciu). Home stager sa snaží upraviť nehnuteľnosť, ktorú plánujete predať, alebo prenajať tak, aby vytvárala, čo najlepší dojem.  Je pravda, že aj do takejto úpravy treba vložiť investície. Podstatou home staging-u však je „neminúť a zarobiť“. Asi to neznie veľmi logicky. Ako to teda funguje? Veľmi jednoducho. Treba prehodnotiť, ktoré investície budú tie minimálne a zároveň prinesú maximálny zisk.   

Ak predaj vašej nehnuteľnosti rieši výhradná realitná kancelária, určite vám odporučí a zabezpečí profesionálneho home stagera, ktorý nehnuteľnosť pripraví na nafotenie a ak s tým budete súhlasiť aj na obhliadky. Cena nehnuteľnosti upravenej profesionálom je zvyčajne vyššia, záujem o ňu je väčší a spravidla sa aj rýchlejšie predá. 

Ak nehnuteľnosť predávate bez spolupráce s realitným poradcom, odporúčame aspoň nasledovné:

S úpravou treba začať už pri vstupe. Dajte nehnuteľnosť do poriadku, čo vás bude stáť iba váš čas. Poupratujte, operte záclony a závesy, zbavte sa starých kobercov, vyčistite okná, podlahu, kúpeľňa a toaleta musia žiariť čistotou, minimalizujte vyloženú kozmetiku. Kvapká kohútik, je pokazený vypínač, máte diery v stenách po obrazoch? Opravte to. Vypálená žiarovka? Vymeňte ju. Nestojí to veľa, efekt je však na nezaplatenie.  

Zbavte nehnuteľnosť pachov a zbytočností, spomienok na dovolenku, fotografií, osobných vecí. Ak je to možné, presvetlite nehnuteľnosť (budete prekvapení, čo urobí premaľovanie stien na elegantnú bielu farbu), pretrieďte nábytok, opravte poškodenia, vyčistite balkón/terasu. Máte záujem predať rodinný dom? Ak je to potrebné, opravte a premaľujte plot, pokoste trávnik, odstráňte zoschnuté rastliny.  

Prax ukazuje, že v domácnosti máme minimálne 20% zbytočných vecí a zariadenia. Je to veľa. Nemáte to kam presunúť? Skúste si overiť vo svojom okolí, či Vám niekto môže zapožičať garáž, pivnicu... príp. si prenajmite skladový priestor.  

Dovoľte, aby jednotlivé miestnosti dostali svoj zmysel a aby záujemcovia dokázali vnímať priestor a neboli ich zmysli rušené neporiadkom, špinou, pachom, hlukom... Vnímame totiž všetkými zmyslami, nielen zrakom. Dovoľte, aby bola spálňa - spálňou a nie pracovňou, obývačka - obývačkou a nie detskou herňou, kúpeľňa - kúpeľňou a nie miestnosťou na špinavé prádlo, balkón priestorom na relax a nie skladovým priestorom... 

V deň obhliadky sa ideálne vyhnite vareniu a samozrejme aj fajčeniu, vyneste smeti, prevetrajte, prineste čerstvé kvety na stôl, pustite jemnú hudbu. Vaším zámerom je rýchle predať, či prenajať NEHNUTEĽNOSŤ a nie váš DOMOV. 


* zdroj: International Association of Home Staging Professionals (IAHSP)